Începând cu 1 mai 2017 Patria Bank va deveni o bancă mai mare, cu un acționariat puternic, în măsură să vă fie în continuare și mai aproape și să vă ofere produse și servicii financiare tot mai bune, în cel mai simplu și personal mod cu putință.

În noua bancă ne dorim să ducem mai departe ceea ce am început deja în Patria Bank: SĂ FIM CÂT MAI APROAPE de dumneavoastră, contribuind la creșterea gradului de acces al tuturor românilor la servicii bancare și SĂ SUSȚINEM antreprenorii în dezvoltarea afacerii lor.

În plus, numărul de unități bancare în care vă vom întâmpina va crește considerabil, fiind astfel mai aproape de dumneavoastră la propriu, în peste 73 de orașe în toată ţara.

Actualizare 26 aprilie 2017: Banca Comercială Carpatica și Patria Bank confirmă implementarea fuziunii cu data de 1 Mai 2017, urmare a finalizării tuturor procedurilor prevăzute de lege și în acord cu proiectul de fuziune aprobat de acționarii celor două bănci.

Implementarea efectivă a fuziunii presupune o serie de procese complexe care vor avea loc la finalul lunii aprilie și începutul lunii mai (între 28.04 – 02.05.2017) procese ce vor determina întreruperi temporare în furnizarea anumitor servicii:

  • Programul de lucru cu publicul în unitățile Patria Bank va fi redus vineri, 28.04.2017, la intervalul 09:00 – 14:00
  • Veți putea folosi cardurile actuale până la data de 01 mai 2017, ora 23:30, iar începând cu data de 2 mai, ora 08:00 vor putea fi folosite noile carduri distribuite în lunile decembrie și ianuarie. Platforma de carduri nu va fi disponibilă în intervalul 01.05.2017, ora 23:30  - 02.05.2017, ora 08:00
  • Serviciul de internet banking și mobile banking va fi disponibil exclusiv până în data de 28.04.2017, ora 11:00. Ulterior din 02.05.2017, începând cu ora 09:00 clienții pot folosi noua platformă de internet banking, prin contactarea prealabilă a Departamentului Relații Clienți pentru primirea tuturor detaliilor privind autentificarea în aplicație.
  • Începând cu 01.05.2017 noile conturi IBAN comunicate clienților încă din noiembrie 2016 vor intra în vigoare, vechile conturi fiind automat închise

Cum vă afectează această tranziție?

Noua entitate rezultată în urma fuziunii va păstra numele și identitatea cu care v-ați obișnuit deja: Patria Bank.

La nivel funcțional, însă, sunt o serie de lucruri care se vor modifica pentru dumneavoastră, începând cu luna mai, după cum urmează:

  • Conturile IBAN pe care le aveți în acest moment vor fi modificate – puteți afla care sunt conturile dumneavoastră noi folosind convertorul de cont IBAN.
  • Cardurile dumneavoastră vor fi schimbate – în situația în care nu ați reușit să intrați în posesia noilor carduri, vă așteptăm să le ridicați în sucursala comunicată în notificarea trimisă către dumneavoastră. Nu a ajuns notificarea? Contactați-ne la 0800 410 310 sau info@patriabank.ro și vă vom oferi mai multe detalii.
  • Veți putea folosi cardurile actuale până la data de 01.05.2017, ora 23:30, iar începând cu data de 02.05.2017, ora 08:00 vor putea fi folosite noile carduri distribuite în lunile decembrie și ianuarie. Platforma de carduri nu va fi disponibilă în intervalul 01.05.2017, ora 23:30  - 02.05.2017, ora 8:00.
  • Pentru mai multe detalii, termenii și condițiile sub care va funcționa noua entitate, precum și pentru mai multe detalii privind datele și pașii fuziunii vă sfătuim să consultați cu atenție documentele utile de mai jos.
  • Aplicația nouă de internet banking va fi din nou funcțională de la data de 2 mai 2017, ora 09:00 iar pentru a o putea accesa vei avea nevoie de credențiale suplimentare. Poți consulta și ghidul de utilizare a noii platforme de internet banking.
  • Toate produsele, serviciile, condițiile contractuale actuale se mențin până la data implementării fuziunii dintre Patria Bank SA și Banca Comercială SA, ulterior aplicându-se noile condiții generale de afaceri pe care le regăsiți mai jos.

Totodată, noile Condiții Generale Bancare au fost actualizate și vor intra în vigoare începând cu data implementării fuziunii dintre Patria BANK SA și Banca Comercială Carpatica SA, respectiv din data de 1 mai 2017.

Important: Dacă vă încasați salariul prin contul actual Patria Bank, vă recomandăm să vă informați din timp angajatorul de modificarea contului ce va fi valabilă de la data fuziunii.

Echipele Băncii Comerciale Carpatica și Patria Bank se vor strădui ca în perioada următoare să vă fie cât mai aproape și vor depune toate eforturile necesare pentru ca procesul de integrare a celor două instituții să decurgă cât mai bine și mai ușor.


Documente utile:

Noua entitate rezultată în urma fuziunii va păstra numele și identitatea cu care v-ați obișnuit deja: Patria Bank.

În calitate de client persoană juridică Patria Bank, vă veți bucura în continuare de avantajele și expertiza cu care v-am obișnuit.

Cu toate acestea, sunt o serie de modificări ce vor interveni în structura conturilor deținute la Patria Bank, începând cu luna mai, pe care este important să le cunoașteți:

  • Conturile IBAN pe care le aveți în acest moment vor fi modificate – puteți afla care sunt conturile dumneavoastră noi folosind convertorul de cont IBAN de mai sus.
  • Cardurile dumneavoastră vor fi schimbate – în situația în care nu ați intrat în posesia lor, vă așteptăm să le ridicați în sucursala comunicată în notificarea trimisă către dumneavoastră. Nu a ajuns notificarea? Contactați-ne la 0800 410 310 sau info@patriabank.ro și vă vom oferi mai multe detalii.
  • Veți putea folosi cardurile actuale până la data de 01.05.2017, ora 23:30, iar începând cu data de 02.05.2017, ora 08:00 vor putea fi folosite noile carduri distribuite în lunile decembrie și ianuarie. Platforma de carduri nu va fi disponibilă în intervalul 01.05.2017, ora 23:30  - 02.05.2017, ora 8:00.
  • Pentru mai multe detalii, termenii și condițiile sub care va funcționa noua entitate, precum și pentru mai multe detalii privind datele și pașii fuziunii, vă sfătuim să consultați cu atenție documentele utile de mai jos.
  • Noua platformă de Internet Banking Patria Online va fi disponibilă din 2 mai 2017, ora 09:00 iar pentru a o putea accesa vei avea nevoie de credențiale suplimentare. Poți consulta și ghidul de utilizare a noii platforme de internet banking.
  • Toate produsele, serviciile, condițiile contractuale actuale se mențin până la data implementării fuziunii dintre Patria Bank SA și Banca Carpatica SA, ulterior aplicându-se noile condiții generale de afaceri pe care le regăsiți mai jos.

Important: Nu uitați să vă informați din timp partenerii/autoritățile privind modificarea datelor de facturare/încasare ca urmare a modificării conturilor afacerii dumneavoastră deținute la Patria Bank.

Echipele Băncii Comerciale Carpatica și Patria Bank se vor strădui ca în perioada următoare să vă fie cât mai aproape și vor depune toate eforturile necesare pentru ca procesul de integrare a celor două instituții să decurgă cât mai bine și mai ușor.


Documente utile:


Fuziunea dintre Banca Comercială Carpatica și Patria Bank devine efectivă cu data de 1 Mai 2017

Banca Comercială Carpatica și Patria Bank confirmă implementarea fuziunii cu data de 1 Mai 2017, urmare a finalizării tuturor procedurilor prevăzute de lege și în acord cu proiectul de fuziune aprobat de acționarii celor două bănci. 
Implementarea efectivă a fuziunii presupune o serie de procese complexe care vor avea loc la finalul lunii aprilie și începutul lunii mai (între 28.04 – 02.05.2017) procese ce vor determina întreruperi temporare în furnizarea anumitor servicii, după cum urmează: 

  • Programul de lucru cu publicul în unitățile Patria Bank va fi redus vineri, 28.04.2017, la intervalul 09:00 – 14:00
  • Veți putea folosi cardurile actuale până la data de 01.05.2017, ora 23:30, iar începând cu data de 02.05.2017, ora 08:00 vor putea fi folosite noile carduri distribuite în lunile decembrie și ianuarie. Platforma de carduri nu va fi disponibilă în intervalul 01.05.2017, ora 23:30  - 02.05.2017, ora 8:00.
  • Serviciul de internet banking și mobile banking va fi disponibil exclusiv până în data de 28.04.2017, ora 11:00, nefiind disponibil după această dată. Ulterior din 02.05.2017, începând cu ora 09:00 clienții pot folosi noua platformă de internet banking, prin contactarea prealabilă a departamentului Relații Clienți pentru primirea tuturor detaliilor privind autentificarea în aplicație. Pentru a accesa noua aplicație de internet banking aveți nevoie de 4 elemente de identificare, astfel:
  1. NUME  UTILIZATOR – identic cu numele utilizator din Internet banking-ul actual
  2. PAROLA - identică cu parola din internet banking-ul actual
  3. COD CLIENT - element nou – acest cod îl vei primi începând cu data fuziunii contactând Relații Clienți la 0800410310 (număr gratuit, apelabil din orice rețea națională) sau la 0372271403 (număr cu tarif normal apelabil din orice rețea națională sau internațională), de luni până vineri, în intervalul orar 08:30 – 20:00
  4. Cod autentificare mToken - element nou – pentru accesarea aplicației este nevoie și de un cod de autentificare care poate fi obținut prin instalarea aplicației mToken (disponibilă in Google Play și Appstore) și care poate fi activat tot prin serviciului Relații Clienți. Poți consulta aici ghidul de utilizare a noii platforme de internet banking.
  • Începând cu 01.05.2017 noile conturi IBAN comunicate clienților încă din noiembrie 2016 vor intra în vigoare, vechile conturi fiind automat închise. Pentru a verifica care este contul IBAN actual, vă rugăm să folositi convertorul disponibil chiar în această pagină
     

Informații Persoane Fizice

  • Cardurile actuale vor putea fi folosite până în data de 01.05.2017, ora 23:30, urmând ca noile carduri să fie valide începând cu data de 02.05.2017 ora 08.00 AM. În intervalul 01.05, de la ora 23:31 – 02.05.2017, ora 07:59 sistemul de carduri va fi oprit pentru realizarea migrării. Vă recomandăm să vă asigurați că aveți suficient numerar pentru această perioadă în care sistemul nu va fi funcțional.
  • Dacă nu ați ridicat noul card, vă așteptăm în sucursală.
  • Veți putea efectua operațiuni pe conturile actuale, prin internet banking, mobile banking sau la ghișeele băncii, până la data de 28 04.2017 ora 11.00 AM.

Informații Persoane Juridice

  • Toate produsele de creditare pe care le dețineți la Patria Bank vor fi transferate în aceleași condiții contractuale, altfel spus: nu se schimbă nimic pentru dumneavoastră
  • Soldurile conturilor dumneavoastră vor fi preluate integral, astfel încât toate operațiunile aferente serviciilor de care beneficiați vor fi derulate prin noile conturi
  • Pentru că veți avea noi conturi, vă rugăm să vă informați din timp partenerii și colaboratorii și să le transmiteți noul cod IBAN pentru a putea face corect plățile către firma dvs. începând din data de 01.05.2017. Vechiul cont IBAN va fi valabil până la data de 30.04.2017; după această dată nu veți mai putea utiliza acest cont. În situația în care un partener/colaborator va încerca să facă o plată în vechiul cod IBAN, tranzacția nu va putea fi procesată de către banca ordonatorului
  • Vă rugăm să nu uitați să vă actualizați datele de cont în toate documentele pe care le veți emite începând cu 01.05.2017 (de exemplu: facturiere, foi cu antet etc)
  • Pentru încasările în valută primite începând cu data de 01.05.2017 trebuie să transmiteți partenerilor dumneavoastră, pe lângă noul cod IBAN și noul cod SWIFT al Patria Bank: CARPRO22
  • Instrumentele de debit aflate în posesia dumneavoastră (CEC-uri/Bilete la Ordin) și neutilizate până la data de 30.04.2017 trebuie returnate băncii, în vederea anulării. Începând cu data de 02.05.2017 veți putea ridica de la orice sucursală a băncii noile tipizate (cu noul cont IBAN) pe care le puteți utiliza în relația cu partenerii dvs.
  • Instrumentele de debit (CEC-uri și Bilete la Ordin) emise cu vechiul cont IBAN al companiei și care vor fi remise la plată după data de 28.04.2017, vor fi decontate prin circuitul de compensare pe suport de hârtie, termenul de decontare fiind de aproximativ 11 zile lucrătoare. Vă recomandăm să stabiliți cu partenerii dumneavoastră înlocuirea acestor instrumente cu cele pe format nou (cu noul cont IBAN), astfel încât modalitatea de decontare să se facă prin intermediul SEP (sistemul electronic de plăți) în aproximativ 2 zile lucrătoare
  • Începând cu data de 15.12.2016 noile carduri vă așteaptă în sucursala ce v-a fost alocată (menționată în scrisoarea ce însoțește acest ghid). Colegii noștri vă așteaptă în sucursală pentru ridicarea cardului și pentru a vă oferi toate informațiile necesare utilizării produsului. Dacă nu ați ridicat cardul, vă rugăm să o faceți în cel mai scurt timp. Noile carduri vor fi valide și utilizabile începând din data de 02.05.2017, ora 08:00. Vechile carduri vor putea fi folosite doar până la data de 01.05.2017, ora 23:30. În intervalul 01.05, de la ora 23:31 – 02.05.2017, ora 07:59 sistemul de carduri va fi oprit pentru realizarea migrării.
  • Aplicația de internet banking existenta nu va mai fi diponibilă începând cu data de 28.05.2017, ora 11 AM și va fi înlocuită începând cu data de 02.05.2017 cu aplicația de internet banking „Patria Online Banking” (disponibilă doar în versiunea desktop), ghidul de utilizare al aplicației fiind disponibil pe pagina dedicată fuziunii www.fuziune.patriabank.ro. Noul serviciu de internet banking va fi disponibil începând cu data de 02.05.2017 pe site-ul băncii www.patriabank.ro iar conectarea se va realiza prin browser web utilizând elemente de identificare (utilizator și parolă) pe care le aveți acum în actuala aplicație, plus încă două elemente suplimentare: codul client și codul de acces furnizat Mtoken, acestea din urmă fiind comunicate dvs. prin contactarea serviciului Relații Clienți începând cu data de 02.05.2017
  • Dacă aveți conturi deschise atât la Patria Bank cât și la Banca Comercială Carpatica, modificarea conturilor IBAN se aplică doar pentru conturile deschise la Patria Bank. Totodată, nu se modifică nimic în ceea ce privește persoanele autorizate pe conturi.

IMPORTANT. Dacă în perioada următoare (până la data implementării efective a fuziunii) alegeți să denunțați în mod unilateral contractele în vigoare și să renunțați la produsele și serviciile care vă sunt oferite acum, o puteți face prin depunerea unei cereri scrise în orice unitate Patria Bank. În această situație, vi se vor aplica Condițiile Generale de Afaceri actuale până la închiderea conturilor și încetarea produselor atașate acestora. Dacă până la data implementării effective a fuziunii dintre Patria Bank SA și Banca Comercială Carpatica nu vă veți exprima dezacordul cu privire la noile condiții generale de afaceri și informațiile detaliate în cadrul ghidului atașat, acestea vor fi considerate drept acceptate din partea dumneavoastră.